Monday, July 28, 2008

Jeritan Batinku



Aaaaaarrrrrgggggggghhhhhhhhhh!!!!!! batinku menjerit...bukannya apa. Aku cuma rasa tertekan sikit dicampur dengan keadaan badan yang terlalu penat akibat kerja yang berpanjangan. Mana tidaknya aku masuk kerja jam 7 pagi. Rehat kejap antara jam 1-2.30 petang. Sambung semula sesi dengan pelajar 2.45 - 4.45 petang. Rehat solat Asar kejap. Jam 5 petang sambung pulak pergi tengok bebudak tu berlatih memanah sehinggalah jam 6.15 petang. Waktu dah nak masuk maghrib. Aku bagitau Syahrul, " dah gelap kita ni, kawe balik dulu sebab male ni duty warden ". Hatiku mengeluh.

Sesampai di rumah ku capai towel mandi dan terus mandi. Aku basahi kepalaku dengan air shower lama-lama. Biasanya aku letih inilah yang aku buat. Selesai mandi aku mengadap cermin dan aku lihat wajahku.....mataku merah....ya....memang sah aku keletihan.Itulah petanda aku keletihan. Kalau "hulk"matanya merah kemudian bertukar hijau nak jadi makhluk yang gagah. Tapi aku mataku merah nak jadi makhluk yang lemah. Aku bukanlah hulk ...aku capai minyak burung unta dan ku sapukan pada batang leherku untuk meredakan ketegangan.



Jam 7.30 aku sampai di bilik warden. Bersamaku Wildan dan Jazlan. Itulah saat yang aku ada bersama mereka pada malam itu sehinggalah jam 10.00 malam. Berapa jam? 2 jam 30 minit. Balik duty dan tidur jam 10.45 malam.

Moga hari esok aku diberikan kekuatan olehNya. Amin.

اللهم إني أعوذبك من العجز والكسل

Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada sifat lemah dan malas

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.