Tuesday, September 2, 2008

Lot Ramadhan

tangan di atas lebih mulia daripada tangan di bawah.


Thana' dan puji hanya layak untuk Allah swt.

Di bulan yang mulia ini,Allah menggandakan pahala orang yang melakukan kebaikkan dan kebajikan. Justeru ramai di kalangan mu'min berlumba-lumba untuk melakukan kebaikkan.

"Fastabiqul khairat....." (berlumba-lumbalah dalam kebaikkan)

Sehubungan itu, Jawatankuasa Pembangunan Pelajar Islam SM Sains Miri telah membuka satu jenis perniagaan akhirat yang dinamakan "Lot Ramadhan".Lot Ramadhan ini terbuka kepada semua guru dan staf Islam untuk memberi sumbangan makanan kepada para pelajar Islam di asrama kami.Lot Ramadhan ini mengandungi 25 lot = 25 hari puasa,yang mana setiap seorang akan mengambil satu lot (satu hari) dan akan menyumbangkan makanan (kuih muih dsb) ataupun minuman kepada pelajar selepas mereka menunaikan solat terawih. Setakat ini hanya 7 lot sahaja yang telah di isi. Untuk makluman semua bilangan pelajar Islam di asrama sebanyak 324 orang.

Kepada mereka (orang luar) yang membaca blog ini dan ingin menyumbangkan kepada para pelajar boleh berhubung dengan abi. InsyaAllah akan diuruskan. Anda juga boleh memberi sumbangan wang kepada kami dan kami akan tolong anda mendapatkan saham akhirat ini.

sebarang pertanyaan bolehlah menghubungi abi di talian 0138361203

sabda nabi saw yang bermaksud:
tangan yang memberi itu lebih baik daripada tangan yang menerima.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.