Friday, November 21, 2008

Menghitung hari


Abi rasakan macam tak sabar-sabar lagi nak balik ke kampung halaman. Kampung yang di kelilingi dengan pokok-pokok sawit yang menghijau….Ya ! abi anak peneroka felda. Felda Kemahang Dua, Tanah Merah.

Sejak seminggu lepas abi asyik mengangkut kengkawan ke epot yang nak balik ke semenanjung. Maklumlah rumah dekat ngan epot. Lagipun memang dah sifat abi yang suka nolong orang (riak sikit)…Bila kita tolong orang InsyaAllah suatu masa nanti bila kita susah orang lain pula tolong kita…

Ummi dah sibuk pergi ke bandar ngan abi untuk shopping buat mak dan ayah di Kelate. Habis barang dibelinya untuk buat souvenir kepada sanak saudara termasuklah tikar. Bukan tikar sembarangan tau! Tikar kayu. Made in Indon. Kain sarung Sarawak pun ummi beli juga untuk mek dan mak sedara…Tak sabar rasanya nak balik Kelate pada 25 Nov ni. Maklumlah setahun sekali je kami balik.


Kali ni abi dapat tiket tambang percuma daripada sekolah. Tahun lepas kami tambang sendiri. Kalau nak dikira jumlah tambang tahun ni dekat-dekat RM 7 ribu gak termasuklah bibit Indon kami. Tahun ni abi belikan tiket untuk bibit je memandangkan abi tak sempat buat permohonan untuk tiket bibit. RM 1,400.00 beb! Untuk satu harga tiket pergi dan balik….fuh!

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.