Monday, March 2, 2009

Nasi Kangkang


“Nasi Kangkang” atau “Nasi Tangas” adalah sejenis ilmu hitam yang digunakan oleh orang perempuan Melayu untuk menundukkan orang lelaki atau suaminya. Ianya adalah menyalahi syariat Islam dan orang yang melakukannya adalah haram di sisi agama Islam. Sehingga kini amalan sebegini masih lagi digunakan oleh perempuan baik yang Melayu ataupun bangsa lain. Tujuannya adalah untuk menundukkan lelaki ataupun suami.

Cara membuatnya:
Untuk membuat nasi kangkang begitu mudah sekali. Bahan-bahan yang digunakan adalah nasi (yang baru dimasak/ masih panas dan berwap). Ianya diletakkan di celah kangkang perempuan yang datang “haid” beberapa minit dengan beberapa bacaan mantera sambil diimiginasi rupa lelaki tersebut.
Perbuatan sebegini adalah terkutuk di sisi Allah kerana menyediakan makanan dan mencampurkannya dengan bahan najis (darah haid/wap haid) lalu dihidangkan kepada orang tertentu.

Kesannya:
Lelaki yang terkena nasi kankang ini tindak tanduknya seperti orang bodoh. Ikut sahaja kehendak isteri. bagi isteri pula sesungguhnya dia telah melakukan syirik kepada Allah SWT.

Cara mengelaknya:
Bagi lelaki yang rasa khuatir atau curiga dengan tindak tanduk isterinya, selalulah dia amalkan membaca Al fatihah dan Ayat Kursi serta doa pelindung (seperti : Bismillahillazi la yadurru…) sebelum menjamah makanan.

Seeloknya bagi para isteri tak perlulah menundukkan suaminya. Rumahtangga itu haruslah dibina dengan perasaan “sakinah” (tenang) dan “mawaddah” (kasih sayang)

1 comment:

data:comment.author/> said...

kpd isteri2 d luar tue....xyh la wt bnd nih....

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.