Wednesday, May 27, 2009

Minggu Exam

Minggu ni dah masuk minggu exam untuk bebudak Sains. Semua cikgu cikgi bertungkus lumus menyiapkan soalan-soalan yang belum siap lagi. Ada yang dah siap legalah. Yang belum siap tu nampak tension gak ...Alhamdulillah abi dah siap dan dah diexamkan untuk bebudak Arab. Kinek tok dok bersengkang mata untuk semak kertas biak plak...(sori kelakar sarawak ckit2).

Nak jadikan cerita pada ari abi masuk kelas dan jaga bebudak exam. Nama je minggu exam tapi bebudak sitok banyak tido daripada menjawab exam. Fuih!!apa nak jadi ngan sidak ya!Pantang abi nangga (lihat) budak tido terus abi pergi picit bahu dan belakang mereka. Yang laki2 sajalah. Yang perempuan abi tepuk meja. Alkisah nya adalah seorang budak laki terpandang abi picit budak lain yang tertido semasa exam. So apalagi...dia ambil kesempatan jugaklah untuk buat2 tido,,,,kononya nak suruh abi picit dia...memang budak tu selalu buat lawak bodoh ngan abi dalam kelas dan abi kenal perangainya... Apa yang abi buat???? sori..tekalah sendiri....diluar jangkaan anda...Misteri nusantara.....nak tau call abi ye..

Haa! itulah dia perangai bebudak yang suka sangat orang ambil perhatian pada dia. Sama jugalah macam anak kita di rumah.Kalau orang ada sedozen ke, dua dozen ke anak di rumah tu mereka akan faham tentang tingkah laku anak..

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.