Tuesday, June 30, 2009

Hari ketiga di Hotel Federal

suasana bilik 420 yang abi tinggal 3 malam 4 hari. Seolah-olah rasa terpenjara bila berada dalam bilik ini kerana tiada nampak pemandangan daripada tingkap. Dinding yang ada.

kawan seperjuangan sedang menyiapkan tugasan

Hari ni dah masuk hari ke 3 abi dok di hotel Federal. Terasa kaku juga pergerakan di sini. Hari-hari diisi dengan diskusi bersama-sama sahabat seperjuangan membela al lughah al 'arabiah. Kami di sini membuat modul untuk tingkatan 2.

Habis sahaja diskus berehat sekejap sambil makan dan minum bersama kawan-kawan. Lepas tu sambung lagi.....pastu makan lagi....pasti sambung lagi...begitulah seterusnya.....pendek kata datang untuk makan dan berehat. Memetik kata-kata Us Asmawi (MC majlis), program ini diadakan sekurang-kurangnya dapat hilang penat lelah ustaz dan ustazah yang sibuk di sekolah. YES! abi setuju. Tambah Ustazah Habibah lagi, katanya macam-macam orang bagi kat ustaz dan ustazah di sekolah. Bab di padang pun ustaz, bab di surau pun ustaz. Semua segi orang bagi....last sekali ustaz jadi heng ! orang tak bergelar ustaz ni tak bagi kerja setimpal ustaz.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.