Tuesday, August 4, 2009

Antara angkara manusia dan bala' Allah

hari pertama persekolahan.Jerebu jelas kelihatan pada jam 8 pagi.

keadaan jerebu pada hari kedua persekolahan. Kelihatan pemandangan hanya dapat dilihat dalam jarak 200 meter sahaja. Gambar diambil jam 7.05 pagi. Inilah angkara manusia yang tidak berperikemanusiaan. Membakar sesuka hati tanpa mengambil kira kepentingan orang ramai.
Disebabkan menularnya H1N1 ini maka abi dan guru-guru yang lain dinasihati supaya memakai mask ni. Nak keluar ke kelas terpaksa pakai benda ni. Inilah bala namanya yang datangnya daripada Allah yang mana manusia harus sedar tentang keagungan dan kebesaran Allah. Tidak ada siapa yang mampu menentangnya.

Berita mutakhir daripada sekolah apa yang abi dengar jam 1.00 tengahari tadi ....sekolah ini akan ditutup / dikuarantin selama seminggu bermula hari ini sehingga 12 Ogos ini. Maksudnya mana-mana kakitangan dan pelajar yang berada dalam kawasan sekolah tidak dibenarkan keluar daripada kawasan sekolah dan orang luar tidak dibenarkan masuk ke kawasan sekolah. Itu adalah arahan daripada pihak kementerian kesihatan.

Walaubagaimana pun perkara sebegini harus dijadikan iktibar buat kita semua supaya menitikberatkan kesihatan dan kebersihan.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.