Wednesday, August 19, 2009

Pelajar nakal @ jin nakal ?

Semalam pihak pentadbiran sekolah menyuuruh abi membacakan ruqyah kepada salah seorang pelajar perempuan. Pelajar A dinamakan. Pelajar A dalam seminggu ni telah berkelakuan aneh dan ganjil sehinggakan tidak menutup aurat, malas ke sekolah, buat bising dalam kelas dan lain-lain lagi.

Apabila berada dalam bilik penolong kanan, sebelum abi memulakan bicara padanya. Dia renung abi semacam je. Renungannya tajam dan amat menakutkan.

" boleh ustaz bacakan fatihah untuk awak " , tanya ustaz padanya.

Pelajar A diam. Abi ulangi semula pertanyaan tersebut. Keadaannya yang duduk di kerusi sofa itu bergaya (macam orang2 besar). Kemudiannya dia mengangkat tangannya sambil mengisyaratkan jari tengahnya seperti f***. Mereka kat situ termasuk ibubapanya terkejut.

Di hati abi ini mungkin jin dalam hatinya ingin menguji abi. Maklumlah kita ni dah lama tak baca ruqyah. Kemudian abi memulakan ruqyah abi dengan al fatihah.....Nampak pada badannya gelisah. Belum selesai abi membacanya dia dah nak angkat punggung nak balik umah...sempat ibubapanya tahan dan suruh duduk semula....kepanasan kot!

Waktu agak terbatas untuk membaca ruqyah. Sebab tika tu musim exam....

Walaubagaimanapun ibubapanya dinasihati merawat pelajar A dengan kaedah Islam.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.