Thursday, September 10, 2009

Selipar Jepun

Tak der citer lain nak melainkan citer selipar juga. Boring juga asyik -asyik citer selipar. Tapi kali ni abi nak bagitau korang semua.....selesai abi solat jumaat di Masjid SMKAM, abi pun lepak-lepaklah kat situ kejap bersama member....sembang ilmiah...

Tiba waktu nak balik tu terkejut biawak sebab selipar jepun abi tiada dan dikebas oleh manusia tak berhati perut. Entah puasa ko tidak manusia tu...Abi rasakan manusia camtu memang tak menjaga pantang larang puasa....Mencuri biasa dibuat apatah lagi benda lain...

Tapi tak lain dan tak bukan ....denyut hati abi mengatakan itu adalah angkara budak sains sendiri. Mungkin depa ni pergi berkaki ayam dan balik memakai selipar curi...wallahu'alam!

Yang pentingnya, di bulan puasa kita akan diuji dengan bermacam-macam ujian dan dugaan. Terpulang kepada kita bagaimana cara untuk menanganinya. Kalau kita bersabar dengan cabaran dan dugaan maka besarlah pahala kita di sisiNya.

** dalam hati abi berbisik " aku baru diuji dengan ujian kehilangan selipar jepun. Itu baru ujian kecil. Banyak lagi orang diuji dengan ujian yg besar2 spt kehilangan anak, isteri, rumah dan lain-lain lagi.

'Ala kulli hal ....alhamdulillah.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.