Wednesday, March 10, 2010

Gangguan lagi..

Alkisah semalam, seorang ibu meminta tolong pada abi untuk menyelesaikan masalah anaknya yg baru berumur 10 bulan bangun main waktu tengah malam...3 - 4 pagi...main pulak pelik..seolah2 ada teman sepermainan..boleh tepuk2 tangan lagi...

Si ayah rasa pelik dan lain macam,,lalu dibacakan beberapa surah dari ayat al quran. Nampaknya ada respon...menangis dan menjerit...dalam tidur selalu menangis terisak2.

Apa yang dapat tolong abi bacakan beberapa potongan ayat al quran termasuk ayat 1-5 surah al baqarah, ayat kursi, 4 qul dan doa2 mathurat serta diakhiri dengan azan...dengan niat semoga makhluk yang mengganggu baby tadi tidak mengacaunya lagi...

Ada respon yg baik daripada si anak dia dapat tidur lena malam itu selepas dibacakan ruqyah tersebut dan tiada gangguan lagi.

Syukur segala yang berlaku itu adalah ketentuan daripada Allah. Dia yang Maha Kuasa atas segalanya.

2 comments:

data:comment.author/> said...

alhamdulillah..baby tu tak apa2.

Saya dulu pernah mengalami situasi dimana anak menangis tanpa henti dan tanpa sebab, sehinggakan saya terlampau panik, saya keluar dari rumah bawak baby ke rumah jiran. Masuk je ke rumah jiran tu, baby saya senyap.

Mengikut cerita penduduk, kawasan perumahan (hostel) yg saya duduki itu adalah bekas kubur, betul2 berhadapan dengan simpang 3 rumah saya!

Pandangan mata kita mungkin tak nampak, tapi baby boleh nampak benda2 pelik nih.

data:comment.author/> said...

Nice Blog…
Program-latihan-Motivasi-Dato’-fadzilah-kamsah
http://superkidexcel.com/

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.