Monday, July 19, 2010

Accident

Alhamdulillah thumma al hamdulillah..

Kisah berlaku pada hari Jumaat yang lepas, tatkala abi sebaik sahaja menghantar anak dari sekolah agama. Tika itu, selepas lampu trafik, semua kereta berlumba-lumba untuk tekan tali minyak (pedal minyak) dengan laju termasuklah abi. Abi kira kelajuan masa tu 70-80 km sejam.

Tetiba kereta di depan abi dan motosikal yang ditunggang dari arah kiri jalan berlaku pergeseran menyebabkan motosikal terbalik tunggang langgang. Seorang lelaki tua bergolek-golek atas jalanraya. Abi terus menekan brek kereta sambil memerhatikan adegan lelaki itu tergolek di atas jalan (tanpa disedari).

Nasib baiklah kereta abi tidak menggilis orang tua tersebut kerana jarak hanya beberapa langkah sahaja lagi. Abi memberhentikan kereta di tengah jalan dengan menghidupkan lampu emergency. Cepat-cepat turun membantu mangsa. Darah di kepalanya mengalir.

"dah mati ke ? "bisik hati kecil.
Syukur masih hidup lagi.....ada gerakan. Abi selaku saksi pada masa tu mengangkat mangsa bersama dengan seorang ustaz lagi yang mana kereta dia lah berlakunya pergeseran.

Kami mengangkat mangsa ke tepi jalan....

3 comments:

data:comment.author/> said...

Ngerinya, nsb baik sempat brek, at least xdela pakcik tu cedera parah ye...syukur msh slmt

data:comment.author/> said...

syukur...

kalau tak memang dah jd kes polis.nasib si anak dia bertolak ansur dan boleh terima hakikat

data:comment.author/> said...

Hati-hati semasa memandu.Abu Huzaifah dah dua kali kemalanagn kecil ketika tinggal di Miri dulu.Alhamdulillah akhi selamat...

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.