Monday, April 18, 2011

Edisi bertempur dengan jin

Assalamualaikum wbth

Lama sangat tak update blog ni. Semenjak minggu lepas anak abi yang kecik sekali tu, asyik2 demam. Kejap demam kejap ok..begitulah dalam seminggu.

Tapi hati abi melonjak2 rasa nak menulis, cuma bila nak on laptop jer, ada saja halangan yang mendatang. Belum cerita lagi halangan daripada yg sikecik tu :)

Ok lah hujung minggu abi habiskan dengan membersihkan dan mensetelkan kerja2 rumah yang terbengkalai. Termasuklah pagi sabtu yang lepas pegi tukar timing belt keta Atos yang makin berbunyi dan menyakitkan gegendang telinga ni. Terbang RM110 untuk tukar 2 timing belt tu.

Ahad pula, ada temujanji ngan kawan untuk check isterinya yang sakit2 di bahagian belakang dan kaki serta tangan. First abi rawat dia dengan ruqyah macam ada sesuatu gangguan dalam dirinya. Macam pelik je rasanya. Pesakit kekadang menangis dan ada kalanya hampir ketawa. Abi memberhentikan rawatan dengan amaran akan menazabnya untuk kali yang kedua (next meeting).

Tiba hari ahad, kami bersama 3 yang lain membuat rawatan. "Benda" yang berada dalam tubuh pesakit mula bercakap dan katanya susah nak keluar kerana terikat oleh tuannya (jin sihir). Bermacam-macam kaedah telah kami guna tapi tak juga keluar. Hampir 2 jam lebih kami bertungkus lumus untuk melemahkannya dan menariknya keluar tapi tak dapat juga. Kami pasrah dan berserah pada Allah.

Pesakit diberikan dengan air mandian dan minuman yg diruqyah untuk 3 hari. InsyaAllah benda tu akan lemah dan terus keluar ....

Follow up akan dibuat slp 3 hari nanti untuk check semula samada masih ada atau tidak.
Diharap pembaca budiman semua sama2 berdoa agar urusan ini dipermudahkan Allah Ta'ala.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.