Sunday, July 31, 2011

1st Ramadhan at Setiu

Alhamdulillah masih diberikan sakibaki nyawa untuk tangan ini memetik dan memacu keyboard dengan lancarnya. Sehingga saat ini masih lagi bertenaga untuk meneruskan kerja2 seharian walaupun hari ini adalah merupakan permulaan puasa bagi seluruh umat Islam di Malaysia.

"Selamat menunaikan ibadat puasa abi ucapkan kepada pengunjung blog cerita abi ini"...

Kali ini abi bersama family diberikan nikmatnya untuk sama2 berpuasa di Bumi Setiu, Terengganu. Malam tadi adalah merupakan solat terawih pertama abi di Masjid Permaisuri, Setiu. Berjemaah bersama2 dengan penduduk kampung di situ. Berimamkan Imam yang hafiz yang diundang khas. Suaranya begitu indah mengalunkan kalamullah sehingga tak terasa abi bacaannya yang panjang sepipi muka surat.

"Ya Allah, tetapkanlah abi untuk melaksanakan perintahMu dan berikanlah kekuatan kpd abi dalam melakukan ibadat puasa di siang hari dan berterawih di malamnya. Amin."

Semoga apa yang dijanjikan oleh junjungan besar nabi kita Muhammad SAW menjadi kenyataan suatu masa nanti. Iaitulah dijanjikan orang yang berpuasa itu 2 nikmat. 1) nikmat ketika berbuka 2) nikmat ketika berjumpa dengan penciptanya

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.