Thursday, December 29, 2011

cari tanah

hiasan saja ni

Petang tadi, selepas menunaikan waktu Asar, abi ronda2 Kg Pak Kancil bersama Ust Khairul Azman dan Fakaluddin untuk melihat tanah lot seluas 1 ekar suku yang hendak dijual.Dgr cerita RM165k. Tapi belum dipecah lot lagi.

Hajat di hati nak mencari tanah untuk dijadikan tapak bagi membina 'baiti jannati' di bumi Setiu. Rasanya inilah perhentian yang terakhir di dunia ni sebelum memasuki alam kubur dan akhirat. Nak buat mahligai indah di Kelate rasanya tak dapat dah sebab susah nak masuk ke sana. So abi rasa inilah saja peluang yang ada sementara umur masih ada.

Kalau nak diceritakan pasal tanah tu, memang harganya dah melambung tinggi. Maklumlah tanah di situ dah maju. Dekat dengan PPD Setiu dan Sekolah Agama Setiu lagi. Kalau dulu memang murah. Sekitarnya tanah tersebut di kelilingi oleh rumah2 batu yang tersergam indah. Dengar cerita daripada penduduk di situ kebanyakkannya adalah guru dan pegawai kerajaan.

So, tunggul dan lihatlah nanti....akan ada ceritanya lagi.

wassalam.

3 comments:

data:comment.author/> said...

marilah dok sebelah rumah ana ni..ada tanah nak jual boleh runding harga.ada macam2 kemudahan..surau masjid,sekolah agama,sekolah teknik,imtiYaz,pasti,tNB,Pos malaysia,bomba,klinik,bank muamalat,Zamri rejab

data:comment.author/> said...

dok berjiran..kalu balik kampung boleh gilir2 jaga..hehe sekadar cadangan bos!

data:comment.author/> said...

kalu ada tanah hak comel n molek boleh oyat ko ana. ana nak buka kedai runcit @ mini market

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.