Thursday, April 12, 2012

kue teow


Hajat di hati nak balik ke Tanah Merah petang ni, tapi apakan daya badan terlalu ponat lalu terlelap selepas solat Asar. Sedar2 jam menunjukkan pukul 6 petang. Tu pun Si angah yang kejutkan abi dan bertanyakan abi jadi ke tak balik ke TM. So setelah difikirkan maka tak jadilah balik ke TM dan esok pagi jelah balik. Mungkin anak abi si Furqan ternanti2 kepulangan abinya petang tadi. Kesian Qan....hu hu hu

Waktu malam abi ambil keputusan dengan anak2 untuk makan di luar je. Malas nak masak malam ni.So selepas solat Maghrib abi keluar ngan anak2 ke tempat biasa @ selalu dok makan di Setiu tu. Menu favourite bebudak 2 orang tu tak lain tak bukan adalah kue teow. Abi makan sup perut je.

Cerita pasal anak2 abi, asyik kue teow jer bila makan di kedai. Sudah puas disuruh supaya cuba menu yang lain tapi tetap menolak. Mungkin dia ikut sebelah umminya yang suka makan kue teow. Citarasa abi adalah berlainan ngan umminya.

So makanlah kami anak beranak sekadar untuk hidup dan survival hidup. Makan sekadar rezeki yang diberikan Allah pada kami hari ini. Alhamdulillah kami anak beranak masih dapat makan seperti mana orang lain. Cuma tak dapat makan macam orang2 kaya makan seperti makan di hotel2 5 ***** @ resort2 mewah.

So kita hidup ini bukan untuk makan semata2 tapi untuk mengabdikan diri kepada Sang Pencipta dengan melakukan segala suruhannya dan meninggalkan larangannya!

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.