Thursday, June 27, 2013

edisi pecah kepala

Kali ini abi terpaksa fikirkan dengan geng2 rumah kuning (Saidina Abu Bakar As Siddiq) tentang replika @ maskot rumah. Dan lebih memecahkan kepala otak bila kena fikirkan tentang perjalanan dan kelancaran rumah dalam acara balapan dan padang pada kali ini.

Nasib yang menimpa abi, ketua (guru) rumah kuning masih lagi bercuti dalam pantang bersalin. Mungkin akan melapor beberapa hari lagi sebelum menjelangnya sukan.

Alhamdulillah berkat kerjasama MT rumah kuning dan ahli2 nya semuanya berjalan lancar. Begitu juga dengan guru2 rumah semuanya memberikan komitmen yang jitu dan padu. Syabas! Dan itulah sebenarnya nilai yang perlu diterapkan dalam rumah kuning itu sendiri "nilai kerjasama SANG LEBAH" dalam menghasilkan madu.

Yup! rasanya maskot lebah yg akan menjadi pilihan kami pada tahun ini. Harap2 menjadilah maskot tu walaupun simple. Yang penting ianya dihasilkan dalam jangka masa yang pendek. Biar ada dan jangan tiada. Budak2 ni kalau nak buat sesuatu yang tiada kaitan dengan subjek mereka tentu suka.

Bahan2 dah tersedia dan dibeli oleh seorang cikgu yang komited terhadap rumah kuning ni. Antara bahan2nya dawai, spam, salotep dan spray. Hopely, ianya akan terhasil.

Kepada Allah kami berserah....

salah satu maskot (dari blog lain) yang menarik perhatian abi. ringkas tapi menarik.

yang ni pun nampak ringkas juga. Tapi nak buat sayap belakang tu nampak cam susah jer



No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.