Thursday, November 28, 2013

dihantui

Dah ramai kawan2 saya yang dah mulai bercuti selepas 20 November yang lalu. Walaupun kami cikgu cikgi terpaksa menambah bilangan hari bekerja lagi untuk seminggu selepas daripada cuti sekolah namun kerja masih lagi belum siap.

Paling ketara terasa sunyinya apabila bebudak SPM dah mula tamat exam pada rabu yang lepas. Kertas 3 Fizik adalah kertas terakhir buat diorang. Tamat lebih kurang jam 330 petang. Merdeka lah mereka dari belenggu SPM! Tapi harus ingat, result belum keluar lagi. Kebergantungan kepada Yang Maha Esa harus dipertingkatkan kerana pemeriksa sedang memeriksa kertas anda.

Hanya seorang sahaja lagi yang setia di bilik guru walaupun semua guru dah chow belako. Cikgu Norazura Awang masih setia dengan laptopnya di bilik guru. Ditemani sepupunya setiap hari. Agaknya menyiapkan saki baki yang tertinggal.... Fuhhhh! itulah dia kehidupan seorang guru.
cikgu 'Zura' nama glamour yg selalu dipanggil oleh cikgu cikgi


Abi ??? masih lagi dihantui dan diserabuti dengan majalah sekolah yang tak sudah2. Kerja2 terakhir sebelum dihantar ke percetakan. Yang menjadi masalah besar lagi bila kertas projek hilang dalam bilik majalah. Sibedebah mana lah yang kebas abi punya projek dan rujukan utama dalam pembuatan majalah. Penat abi memerah otak sebelum cuti hari tu dan hilang dalam sekelip mata..... Ya Allah ujian apakah ini ke atas diriku....terpaksa abi mulakan semula dari nombor 1.

suasana bilik guru lelaki yang sunyi

bilik guru perempuan
 
 




Wednesday, November 13, 2013

penghujung tahun...

Rasanya dah 2 minggu blog ni berasap! Yup! banyak sangat kekangan masa dan kerjanya berlonggok.Tak tertanggung badan. Buat sikit2 asalkan siap.

Di penghujung tahun ni terutamanya sekolah dekat nak cuti macam2 hal @ kerja yang diminta oleh pihak pengurusan. Memang ada juga salah daripada cikgu sebab suka buat kerja bertangguh :) Entah bermacam2 e yang perlu diisi. e operasilah...e splg lah...PBS lah dan lain2.

Tapi bila kita nak isi itu semua, server pulak yang tak dapat buka.Asyik2 error. Keluar nombor 500.Entah apa maksudnya. Dan yang abi dengar daripada kawan2 PBS ditutup buat sementara waktu dan dibuka pada tahun depan pula. hu hu hu Inilah dilema guru.



7-10 Nov 2013 abi ke SEHEBAT untuk kursus COC (pengurusan asrama) bersama 4 orang pelajar



menghadiri majlis jamuan makan malam bersama MB Johor



bersama Ustaz Bakeri dari SMAP Bentong
 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.