Friday, February 14, 2014

hati-hati bila melalui Air Sejuk

Dikhabarkan pada tahun ini(berita yang abi terima daripada seorang) terdapat seorang yang bermusafir jauh telah berhenti rehat dan minum pada waktu malam di sebuah gerai berhampiran JPJ Air Sejuk.

Menurutnya ramai orang yang lalu lalang dan berhenti di situ pada  malam tersebut. Keesokkannya bila dia beritahu ttg tempat tersebut barulah disedari bahawa tempat tersebut sememangnya tidak wujud sebelum ini. Memang abi akui dan sahkan bahawa tiada aktiviti jualan dijalankan semenjak 3 tahun kebelakangan ini. Memandangkan saya selalu berkeliaran di situ pada waktu malam.

Kali terakhir seingat abi pernah sebuah gerai dibuka pada sebelah pagi berhampiran JPJ Air Sejuk dan abi sempat bersarapan 2 3 pagi bersama kawan-kawan. Tidak berapa lama kemudian gerai tu ditutup. Memang kawasan tersebut hanyalah tempat yang sunyi dan tiada rumah berdekatan JPJ tu. Ermmm...apa benda ye??

So, berhati-hatilah bagi mereka yang selalu bermusafir jauh dan ingin "mencerahkan" mata dengan seteguk kopi panas di Kg Air Sejuk. Tapi yang nyata dan pasti ada satu tempat gerai makanan selepas sekolah sains (menuju ke Jerteh) yang terletak di selekoh. Itu yang PASTI ! 
JPJ sedang membuat pemeriksaan di Kg Air Sejuk

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.