Saturday, February 8, 2014

ke Bandar Satelit

First time si merah abi sampai ke Bandar Satelit dan Kubang Kerian. Dengan melalui jalan Pasir Puteh akhirnya tiba lah di Pasir Tumbuh dengan selamatnya dalam kiraan masa 1 jam 15 minit dari Setiu.

Dah lama abi tak ride solo ni dengan jarak yang begitu jauh. Kali terakhir pada tahun 2001 ride solo dari Tanah Merah ke Pengkalan Kubor. Masa tu baru tamat U dan sedang buat praktikel di SMKA Wataniah. Perjalanan yang agak lama juga dan hampir memakan masa 2 jam untuk ke sana. Lenguh habis tangan kaki dan belikat. Terima kasih kepada Honda EX5 WEK 945 yang sudi menjadi teman abi pada tika itu.

Hari ni tangan@lengan ada sedikit lenguh2...Lama tak ride. Kira boleh tahan lagi la walaupun umur dah makin meningkat. Tapi nampak perbezaannya apabila menaiki motor biasa/kapcai dengan motor berkuasa tinggi. Punggung dan belakang taklah lenguh dan sakit. Ingatkan sakit belakang tadi al maklumlah duduk yang hampir menonggeng membongkok sedikit tapi syukur tiada kesakitan berlaku.


walaupun tak selaju mana ride si kuda moden ni around 75-80 km tapi yang penting kepuasan untuk menunggang tu ada di samping memelihara FIQH JALANRAYA...

"menunggang untuk kepuasan bukannya untuk kebanggaan"

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.