Monday, June 30, 2014

Ahlan Bika Ya Ramadhan

Syukur alhamdulillah, hari ni masuk hari ketiga kita berpuasa. Amacam sahabat2 semua? Moga Allah Taala sentiasa memelihara dan menjaga diri kita daripada melakukan perkara2 yang boleh mengurangkan pahala puasa kita dan membatalkan puasa kita.

Hero2 abi si Wildan dan Jazlan  berpuasa. Alah bisa tegal biasa. Semenjak dari tahun lepas lagi mereka ni dah dilatih untuk berpuasa. Macam Wildan dah biasa berpuasa sejak darjah dua lagi. 

Hari pertama Si Jazlan mengadu pening kepala. Mungkin itu adalah hari pertama bagi dia berpuasa. Ummi tak benarkan mereka berdua untuk menghadiri KAFA pada petang tu. Rehat je di rumah. 

Harap2 mereka ni terus beristiqamah dalam ibadat puasa. Begitu juga dengan sahabat2 blogger moga terus istiqamah dalam amal ibadat. Amin.


2 comments:

data:comment.author/> said...

Alhamdulillah.. adalah lebih baik melatih anak2 berpuasa sejak kecil untuk memberikan latihan kesabaran kepada anak-anak kita. Semoga menjadi anak2 yang soleh :)

data:comment.author/> said...

ALHAMDULILLAH mereka telah pun dilatih sejak di darjah satu lagi.

perlu diingatkan banyak ibubapa beria2 memaksa aanknya puasa tp pd masa yg sama melupai solat 5 waktu. Sepatutnya urusan solat perlu diutamakan.

wallahu'alam

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.