Sunday, December 14, 2014

GPS @ Sygic

Zaman sekarang ni amat mudah sekali bagi mereka yang suka sangat jalan2 ke merata tempat. Dengan perisian GPS dalam telefon anda@android anda mampu pergi ke mana sahaja. Nak ke mana??? cakap jer kat tepon anda tu.

Perisian yang selalunya dah ada dalam tepon android anda ialah google maps. Anda boleh taip nama lokasi yang anda ingin pergi. Dengan syarat tepon anda tu ada internet. Kalau takde internet memang tak menjadi lah!

 google maps

Satu lagi perisian yang menarik untuk diguna pakai adalah Sygic. Sygic memang menarik dan mesra pengguna. Setakat yang abi pakai ni takde masalah. Begitu juga dengan google maps pun takde masalah. Cuma satu jer pasal google maps tu, masa abi melalui LPT boleh terputus hubungan dengan nya. Tak tau kenapa. Dari jalan Kuantan menuju ke Setiu.

Oh yer, citer pasal Sygic abi ada downloadnya melalui playstore tapi tak menjadi. Cakap jer free, tapi bila kita nak download, dimintanya pula password. Hampeh betoi!!!



So, bila abi search dalam internet, ada hamba Allah yang dapat membantu menyelesaikan masalah ini. Kepada sesiapa yang nak download Sygic boleh pergi ke laman ni...


sila klik sini untuk guna GPS Sygic

ataupun anda boleh cuba juga yang ini...

sila klik sini untuk cara memasang Sygic

cara2nya dah ditunjukkan di situ. Silakan kalau berminat....


perisian sygic

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.