Sunday, May 31, 2015

cuti pertengahan bermula

Cuti pertengahan penggal dah bermula. Entah la tak tau apa nak buat. Tapi yang pasti kertas exam bebudak ni belum lagi ditanda. Exam pun dah dekat dengan nak cuti. Memang dah niat pun nak menanda di musim cuti ni. 

Ummi pun sama juga,tak habis lagi menanda kertas. Habis menanda, key in markah pula. Itulah kerja cikgu2 bila tiba time exam. So, kalau yang tak berminat untuk menanda kertas baik jangan jadi cikgu. Buang karen jer...menyusahkan orang lain terutamanya SU Peperiksaan. SU Pep yang akan cari korang semua kalau korang tak key in markah. Sampai ke lubang cacing diorang akan cari! 

Hari pertama dalam cuti, abi n family ke Kampung Tapang,Kota Bharu. Ada jemputan Solat Hajat. Diberi kepercayaan oleh mak sedara untuk mengepalai solat hajat. Usai solat pula, pergi ambil Susu Halibs di Kampung Pulau Pisang, Kedai Buloh. First time pergi kampung tu...Kampung tepi sungai@muara. Jumpa kawan ummi 'sebisness' . Pastu pergi pula ke PCB, rumah kak chik. teman satu Jordan dulu.Pot pet2 di sana hinggalah isya'....


Perjalanan hari tuh berakhir pada jam 1130 malam lebih kurang. Destinasi terakhir adalah lelapkan mata di rumah mak di Felda Kemahang 2. Alhamdulillah selamat.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.