Wednesday, July 20, 2016

Gas abis

Semalam amat terasa badan terlalu letih. Entah kenapa. Mungkin tidur tak cukup. Biasanya gitulah. Tapi nasib baiklah sikit kelas kurang. So, pergerakan kurang. Dapat la buat kerja yang belum setel lagi. 

Tengah buat kerja datang la bebudak dari rumah Kuning, minta tolong belikan keperluan untuk buat "showcase" katanya. Nak segera kata mereka. Esok perlu dihantar dan disiapkan. 

"Ya Rabbi......keluh abi dalam hati."

InsyaAllah saya akan usahakan dan hantar pd malam ini. Tu jer jawapan yang dalam keletihan. Dalam keletihan itulah kita sering diuji. Diuji dengan orang di sekeliling. Diuji dengan karenah anak murid, anak di rumah, suami maupun isteri, rakan sahabat dsbnya....huhu...

"Ya Allah gagahilah aku untuk hadapi semua ni..."

Usai solat maghrib berjemaah bersama anak2 dan isteri2 isteri, terus abi gagahi memandu kereta ke PKT. Mencari dan terus mencari. Oh yer, sebelah petang tadi pun dah pergi beli juga barang2 tapi belum habis lg.

Alhamdulillah setel beli barang, terus hantar kepada budak di sekolah.

Dalam keletihan ada semangat, itu yang abi pinta. Kesian tengok pada budak yang bersemangat untuk menjayakan projek tu. Ke hulu ke hilir cari guru untuk beli barang keperluan. 

"Ya Rab, terimalah ia sebagai amal ibadahku"

Letih sesangat....







No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.