Monday, January 9, 2017

tahun 2017 penuh cabaran atau debaran?

Assalam....

agak lama tak mengupdate blog ceritaabi ni.Bulan disember 2016 langsung tak dijengok. Macam anak tiri jadinya.

Apa pun menulis di blog ni hanya untuk kepuasan diri. Bukan untuk orang lain sebenarnya. kalau orang lain baca dan ada info yang bermanfaat dan menarik, alhamdulillah silakan...

Tapi kalau korang baca dan tak puas hati dengan apa yang abi tulis ni,,,,korang boleh blah! amboi bekengyaaa...bukan bekeng tapi tak mau bbaloh nga orang.Korang yang tak suka blog ni, boleh lah cari blog lain untuk kepuasan diri korang. Sekian, terima kasih. Tak nak panjang2 citer.

Tahun 2017, seakan dah nampak bayangannya. Bayangan kerja yang abi rasa agak banyak dan tercabar. Tercabar dengan cabaran yang diberikan oleh pihak pengurusan.

Posisi baru tahun ni adalah terpaksa handle Rumah Abu Bakar (rumah kuning).huhu. Sebelum ni jadi bendahari jer. Tahun ni diberi jadi ketua pulak! Apa nak jadi, jadilah. Buat setakat yang termampu dan jangan sampai membahayakan diri. Sakit demam kita keluarga juga susah, bukannya orang lain.

So, tahun ni adalah tahun cabaran yang penuh dengan debaran. Berdebar rasa jantung hati dapat tak abi laksanakan apa2 tugasan yang ditaklifkan pd abi ni.

Usia dah meningkat. Kepantasan betindak dan berfikir agak kurang.
Itulah kita yang semakin hari semakin tua.Bukannya semakin muda!


No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.