Monday, February 6, 2017

Klinik Dr Safeah Medical Center

Ari ni bawa darling pi Jerteh. Dia tak sihat. Dah beberapa hari tak sihat cuma ari ni rasa dah tak tahan untuk pergi ke klinik. Asalnya nak pergi ke klinik Emma tapi sampai sana doc pula takde. So pegi cari lah mana2 klinik yang doktornya perempuan. Jumpa lah Klinik Dr Safeah yang berdekatan Seven Eleven & KFC Jerteh tu. 

Terus terjah situ. 

Doktor lihat position ummi yang dah macam dah tak stabil lalu dio masukkan air ke dalam badan ummi. 2 Botol. Kat situ ada disediakan bilik khas bersama katil.Siap ada ekon lagi. Abi lihat dalam 2 3 bilik yang ada katil kat situ. Mungkin disediakan untuk pesakit yang memerlukan rawatan pada tempoh yang lama. Bilik ok dan memuaskan. Dalam bilik yang ummi duduk tu ada disediakan bilik air juga. 

Mula daripada pukul 1130 pagi  masuk jumpa doktor dan berakhir pukul 2 lebih. Bayarannya bagi abi tak lah mahal sangat. RM160 termasuk ubat-ubatan. Ye lah kalau nak bandingkan jika orang kampung datang situ mungkin diorang akan kata mahal. Tapi bagi abi alhamdulillah masih mampu membayarnya lagi. 

Setiap penyakit emsti ada penawarnya.Kita sebagai hamba perlu berikhtiar untuk mencarinya.

Nabi Allah Ayub yang diuji dengan begitu teruk sekali penyakitnya pun ada ubat@penawar. Hanya Allah penyembuh segala2nya. 

wallahua'lam.

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.