Friday, May 5, 2017

wow! itu agenda dajjal

Ramai kita pernah dengar tentang wow kan? Bila sebut wow tu maknanya macam sesuatu yang hebat lah. Macam kita tengok kawan kita beli kereta ferrari. Kita rasa takjub dgnnya dan sebut wow! hebatnya awak.cantekkkknya kereta awak.

Lagi satu kalau kita tengok kawan kita pakai baju yg mahal2....kita terkesima dengannya dan kita sebut wow! smartnya awak...bla...bla...bla....puji biar buleh sebakul pujian..


Sebenarnya wow itu agenda dajjal@yahudi. Mengapa demikian? Sebabnya ialah Yahudi ini menyuruh supaya seseorang itu mengejar wow! dengan erti kata lain rasa gah, rasa hebat, rasa dia no 1, rasa dia lah hero dan seumpamanya.


Bila seseorang itu berperangai dan berperasaan begitu, maka akan hilanglah sedikit demi sedikit agama dalam dirinya. Kerana dia akan rasa dia lah yg hebat, semua orang puji dia. semua orang terpegun dan terkesima dengannya. 


begitulah dunia wow yang digemburkan Yahudi supaya orang islam khususnya akan menjauhkan diri daripada agama. Dalam diri dia nanti akan ada sifat riak, takabbur dan ujub....bila ada sifat begitu, maka akhirat nanti neraka lah jawapannya. 


Hari ini ramai orang yang nak mengejar wow dalam segenap segi. fesyen lah, jawatan lah, kerjaya lah,wang ringgit lah, dan macam2 lagi...Syaitan tak henti2 mencucuk hati supaya ada sifat2 mazmumah dalam diri. 


Berhati2 lah wahai saudaraku semua kerna itu boleh menjerumuskan anda semua ke lembah kehinaan sekaligus termasuk di kalangan pengikut dajjal.



No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.