Tuesday, September 12, 2017

Rindu Iktikaf

Semenjak dua menjak ni, rasa berat je badan nak melangkah ke rumah Allah. Ya Allah apa lah dosaku ini....Urusan rumah tangga semua nya ditanggung sepenuhnya oleh abi. Ummi direhatkan buat sementara waktu dek kerana bersalin.

Mungkin badan penat yang amat sangat hinggakan terasa malas nak ke masjid. Hanya mampu berjemaah dengan anak2 di rumah je.

Alhamdulillah kali ni,gagahi jugak tulang empat kerat untuk melangkah ke masjid. Allah bagi pertolongan dan kekuatan abi ke arah itu. Sesampai di masjid ,,,,sayu jer rasa. walhal Jumaat lepas baru jer pergi. Hati terasa nak duduk lama jer kat situ. Nak beriktikaf. Nak Zikir.Nak mengadu pada Allah. Nak citer segala macam citer yang tak mampu terurai dengan akal.

Tapi masa singkat.Lepas Isya' diorang nak balik rumah masing2.Siak nak kunci masjid. huhu.
Terpaksa abi angkat punggung juga lepas solat ba'diah Isya'.

Ya Allah mampukah diri ini digolongkan di kalangan orang2 yang mana hatinya tertambat dengan rumah mu???Abi rindu sebenarnya untuk bersamaMu Ya Rabb...rindu untuk mencurahkan isi hati...rindu untuk bermonolog denganMu....berkasih sayang denganMu di malam harinya...Ya Rabb berilah untukku kekuatan...kekuatan zahir dan batin

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.