Wednesday, April 9, 2014

mana lebih penting?

Dalam kehidupan kita di alam fana ni, kita akan sentiasa berhadapan dengan situasi genting dan getir. Ketika hendak membuat pilihan antara dua benda@perkara yang berbeza, tak tahu mana yang lebih penting. 

Dalam membuat keputusan kita terjerat dengan persoalan mana lebih penting. Yang inikah atau yang itukah. Kalau ambil yang ini akan terpaksa mengorbankan yang itu. Kalau ambil yang itu akan mengorbankan yang ini. Bak kata pepatah Melayu ' ditelan mati mak diludah mati bapak'. huh! mana satu lah yang penting.....

Kekadang kita terpaksa mengorbankan keluarga kita demi kerjaya yang diceburi. Ada juga yang sampai tidak menghiraukan langsung keluarganya demi kerjayanya. Bagi abi itu tak boleh. Tapi ada juga yang langsung tidak menghiraukan kerjayanya bahkan lebih menumpukan kepada keluarganya. Yang macam ni pun tak boleh juga.

Cuba kita lihat di tempat kerja kita. Ada tak manusia seperti ini. Kerja sampai lewat petang baru balik rumah. Kononnya untuk menghabiskan @ menyiapkan kerja yang diberi. Cuba kita lihat juga ada tak manusia yang mana asyik tengok 'jam' jer. 2 3 minit nak habis masa dah terpacak  depan punch card untuk memasukkan kadnya. Enjin kereta dah pun dihidupkan. Siap pasang aircond lagi! 

Inilah warna warni kehidupan. Ada manusia yang kerjanya cukup simple sahaja dan tidak perlu berhadapan 'mana yang lebih penting'. Masuk opis, pergi kantin breakfast. Masuk opis semula, sembang2 dengan kawan-kawan. Cerita pasal isu semasa. Pastu buka FB pulak.....Layan FB 2 -3 jam. Jam 100 tengahari, tekak rasa haus dan perut pun berbunyi. Pergi ke kedai makan pula untuk makan tengahari. Jam 2 petang masuk opis semula. Cuba buka dan belek2 fail atau belek2 kertas yang belum setel lagi...Jam 445 dah mula nak berkemas. Tutup fail.Tutup komputer. Sebarang urusan tidak dilayan. 

Kesimpulannya kerjanya hanya bermula jam 2 hingga 445 petang. Mudah dan simple kan?!! Hanya 2 jam 45 minit kerja dalam sehari. Gaji sebulan yang dia dapat RM2000-3000 . 

Tepuk dada tanya Iman, berbaloikah kerja kita untuk manfaat diri, keluarga dan orang ramai? 

Cubalah fikir tentang keberkatannya.


Perkhemahan Perdana Unit Uniform


peseerta diajar untuk berenang. salah satu daripada cara untuk memupuk perasaan berani 
 ada yang tutup hidung....
bersiap sedia untuk terjun
sempat lagi posing ter

turut diajar flying fox

suasana aman damai dan tenang d resort Agro

kemudahan chalet turut disediakan oleh pihak Agro 




tarikh : 2-4 April 2014


 

Monday, March 31, 2014

Terhasillah PERMAI



Syukur alhamdulillah...barang yang dibuat pada tahun lepas dah siap dan selamat tiba. Jika diingatkan kembali pahit maun dalam pembikinannya banyak sekali. Ye lah...baru bertapak dan tak dapat menyesuaikan diri dengan suasana kerja yg baru.Lagipun otak dah lama hang dan berkarat sebab tak diasah untuk majalah ni. 

Walaupun jarak yang begitu lama nak disiapkan tapi itulah hakikatnya jika kita bekerja dengan bantuan yang sedikit cuma dari kawan2. Abi tak nak salahkan depa 100%. Serius. Ada juga beberapa individu kanan abi yang masih tetap menolong abi walaupun sekadar bertanya "lagu mano majalah syeh?" Itu dah kira ok dah....walaupun tak menolong.

Bila dah siap  yang tahun 2013, so berhadapan pula dengan tahun semasa ni, 2014!!!!! Hajat di hati tu nak ambik gambar awal2 supaya tak kelam kabut pada akhir tahun nanti. See n wait lah omputeh kata.




perkhemahan perdana

Bakal tiba ...

tarikh: 2 - 4 April 2014

tempat: Agro Resort Setiu


Saturday, March 29, 2014

abi dan MH370

Setiap hari bila buka sahaja internet@FB pasti akan ada je berita beriti tentang MH370. Usaha2 Kerajaan bagi mencari pesawat dan mangsa2 turut dipergiatkan.Tak kurang juga timbulnya bermacam2 konspirasi tentang misteri kehilangan pesawat tersebut. Hampir setiap hari ada2 jer konspirasi.

Seronok abi membaca setiap konspirasi yang digembar gemburkan oleh pihak2 tertentu. Macam2 yang keluar. Risikan demi risikan bersandarkan kepada hujah2 yang bernas ditonjolkan demi untuk menyatakan bahawa kehilangan MH370 adalah penuh dengan misteri. Dan ianya bukanlah suatu yang kebetulan tapi suatu yang dirancang oleh pihak2 tertentu.

Jika konspirasi itu benar2 berlaku tak lain dan tak bukan abi menuding jari kepada Dajjal moden (US) yang berkomplot menghilangkan pesawat MAS itu. Memang abi akui planning diorang memang hebat di pentas dunia sehingga sanggup menipu mata2 dunia dengan lakonan@sandiwara mereka. Mereka sanggup membunuh orang mereka sendiri demi untuk menjayakan misi dan visi mereka. Lihatlah tragedi 9/11. Bukti di depan mata terpampang luas setelah dianalisiskan oleh mereka yang pakar maka benarlah itu suatu perancangan yg hebat daripada Dajjal. Ya Allah lindungilah kami dan anak2 kami daripada fitnah Dajjal.

Lebih mengujakan dalam konspirasi ini, kehadiran seorang "ustaz" yang mendakwa bermimpi tentang pesawat berikut. Seolah-olah beliau berada dalam situasi tersebut.Diceritakan daripada A-Z. Hebat ustaz juga memainkan peranan dalam misteri ini. Bagi abi baik percaya pada ustaz daripada percaya kepada BOMOH!


Wednesday, March 12, 2014

Kem Jati Diri form 1

demo pemasangan khemah oleh abang senior, Aidil n Naqib 

Taklimat peserta oleh Timbalan Kem Komandan

 sesi pemasangan khemah oleh peserta sendiri

Bakpo pulak nih??? Nok angkut g mano?

 turut dipertontonkan cara pemasangan khemah kepada murid perempuan 

Hah! kan dah kenaa... korang yang nak tido...korang lah yang pasang

dah siap pun. Bole posing ckit
Hok ni Jurufoto tak berelaun...tetap dan berpencen