Tuesday, November 3, 2009

Barakah Al quran

Minggu lepas, ummi mengadu sakit-sakit di bahagian belakang. Senak dan mencucuk-cucuk. Nak bernafas pun rasa tersekat-sekat dan susah. Dengan sedikit ilmu yang ada abi memulakan bacaan al fatihah,ayat kursi,surah al insyirah dan solawat syifa' sambil tangan mengurut bahagian belakang dan tempat yang sakit.

Alhamdulillah dengan barakah ayat suci Al quran kesakitan yang ummi rasakan makin berkurangan dan keesokan harinya dia tak rasa sakit lagi.

Apa yang nak dikongsikan di sini, kita perlulah yakin dengan ayat-ayat Allah dalam mengubati sesuatu penyakit. Ayat-ayat Al quran merupakan syifa (penyembuhan) kepada segala penyakit.

berikhtiarlah dan berusahalah dengan membaca ayat suci Al quran dalam perubatan, InsyaAllah akan datang manfaatnya dan kesannya.

2 comments:

data:comment.author/> said...

Assalamualaikum

Saya dulu pernah mengalami simptom yang sama, sakit belakang, mencucuk2, sesak nafas, dan tambah lagi angin di 'sudu hati'..bila pegi klinik biasa doktor check, ckp sy ada gastrik..tp bila pegi specialist, lepas scan..doktor ckp ada gallstone..30biji! terus buat operation buang gallbladder tu..nak ubat cara biasa dah tak sempat, sebiji dah jatuh kedlm salur dan kuman dah sampai ke hati..mata pun dah kuning. Daripada kajian menunjukkan hampir 80% gallstone dihidapi oleh wanita

data:comment.author/> said...

terima kasih atas perkongsian...

kami cadang nak ubat secara trasional & jumpa pakar bila semenanjung nanti bulan 12. Doakan isteri saya sihat.

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.