Tuesday, October 27, 2009

Air Asia ajar maksiat ?



Anda sendiri lihatlah bagaimana wujudnya eksploitasi wanita dalam iklan Ais Asia ini. "Buah dada" dan "punggung" wanita ditonjolkan dalam iklan ini. Siapalah agaknya perempuan murahan ni? Mungkin dia rasa bangga sebab dia dapat masuk iklan dan menayangkan auratnya......

Budak lelaki yang masih mentah pun pandai melihat aurat wanita sebegitu. Seolah - olah nak mengajar budak tu. Tak payah lah ajar budak besar tu tengok aurat perempuan.
kata budak laki tu " i'm a child, so i don't know this " sambil matanya melihat ke arah buah dada pramugari tersebut...

Abi berpendapat Air Asia nak iklankan dan promote tambang murah dalam tv sehinggakan wanita pun dah jadi murah. Macam takder cara lain nak promote. Ambillah simbolik yang lain...

3 comments:

data:comment.author/> said...

miskipun begitu ustaz... AirAsia tentunya byk memberi manfaat pada kita..dulu mana larat terbang selalu ke sana sini...ada AirAsia...perjalanan kita lebih murah... InsyaAllah dengan usaha dakwah' AirAsia boleh berubah menjadi syarikat penerbangan tambang murah yg ISLAMIK..!

data:comment.author/> said...

ya betul tu syeikh sambal...
banyak dah kamek berjalan sana sini ngan air asia.

tapi part iklan ya mok diubah ...."matlamat tidak menghalalkan cara" :)

data:comment.author/> said...

dah ada Ngo Islam yang bantah, dan minta Air Asia mohon maaf kepada seluruh Umat Islam ..tapi tak dengar lagi.Kamek tunggu juga kalau ada mufti-mufti yang nak bersuara?

Mungkin ibu bapa pelakon/pramugari tu tidak memberi asas pendidikan Islam yang baik kepada mereka tu..

Itulah ..hantarla anak-anak belajar di PASTI @ Taski..mereka dah belajar menutup aurat sejak kecil..mudah-mudahan mereka sentiasa taat kepada Allah . Kalau jauh sikit dari rumahpun kena lausaha hantar anak demi mendapat pendidikan Islam dan Bahasa Al-Quran.

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.