Friday, June 19, 2015

Majlis Pelancaran Ihya' Ramadhan 1436H

Alhamdulillah majlis pelancaran kali ini berjalan dengan lancar walaupun pada mulanya kami tertunggu-tunggu kedatangan penceramah yang sudah terlepas dari tempat lokasi. Penceramah yang abi undang ini adalah tidak asing lagi di kalangan kita semua, Ustaz Mohib Khouli Nazem dari Syria. Syukur hanya beberapa hari menghubungi beliau dgn whats app beliau menerima undangan kami. 

Dalam masa sejam yang diberikan beliau dapat menarik audien khususnya para pelajar agar tidak leka dan mengantuk. Ditambah dengan qasidah puji-pijian Rasulullah membuatkan para pelajar rasa teruja. Dan yang paling teruja adalah beliau sempat menyanyikan lagu "kun anta"...fuhhh...memang best suara pak arab ni. 

Kehadiran pak arab ni memang pelajar tak tau.Saja abi tak bagitau. Bila abi berjalan dengan pak arab, kedengaran suara " wah cantiknya bulu kening dia..." (bulu kening abi pun cantik juga apa kurangnya)  memanglah bulu kening orang arab cantik...Bulu kening Melayu jer usang dan tak lebat. Tapi ingat jangan cuba cukur bulu kening atau lukis bulu kening. Berdosa tau!


bergambar dulu sebelum masuk dengar ceramah

adik Che Khairi mengalunkan bacaan Al Quran sebagai pembuka tabir

majlis pelancaran oleh bonda

belon-belon dilepaskan sebagai gimik. Memang dah agak macam tu lah setiap kali pelancaran

Ustaz Mohib dah mula berceramah

dari Setiu ke Pantai Morib
syukran Ustaz Mohib...

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.