Friday, June 27, 2008

Aku sebiji bola






Semua orang kenal menatang ni apa dia...yang diherankan semua oarang sanggup buat apa saja kerananya. Ikutilah keluhan sebiji bola.....

aku diperbuat daripada macam-macam jenis. daripada plastik ada, daripada getah pun ada. Tapi aku kesian melihat orang sanggup buat apa saja keranaku...
- mereka sanggup menunggu seawal jam 4 petang untuk melihat aksiku di padang tanpa menghiraukan solat.
- mereka sanggup mempertaruhkan duit untuk melihat aku disumbat masuk ke dalam gol.
- mereka sanggup bergaduh keranaku.
- mereka sanggup bersengkang mata keranaku jam 2 pagi hingga 5 pagi sedangkan sebelum tiba musimku mereka tak pernah pun bersengkang mata di hadapan Allah pada saat begitu.
- mereka sanggup untuk meninngalkan anak bini semata-mata keranaku walaupun hanya beberapa malam.
- mereka sanggup membeli tiket yang mahal keranaku sedangkan untuk bersedekah jauh sekali dengan jumlah itu.
- mereka sanggup meninggalkan solat subuh keranaku.
- mereka sanggup berteriak dan melolong macam orang gila bila aku masuk gol.
- mereka sanggup menyumpah dan memaki hamun jika aku tak masuk gol.
kesianlah padaku....mengapa aku diperlakukan sebegini rupa...berapa banyakkah manusia yang masuk neraka nanti keranaku...fikirkan wahai pembaca budiman

No comments:

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.