Thursday, June 26, 2008

The Mystery of Anaconda



Ini adalah gambar dua ekor ular yang dijumpai semasa aku meronda asrama kelmarin. Kebetulan ada bawa sony bersama terus aku snap. Memang meremang bulu roma bila tengok ular ni....tak tau nak cakap bila kena patuk. Silap hari bulan boleh ko.

Ada kisah yang saya nak beritahu pembaca sekelian tentang ular ni. Ada seorang di kampung saya tu, rumahnya dimasuki oleh seekor ular yang besar. Lalu dibunuh ular tersebut yang berada dalam rumahnya sambil mulutnya mencabar untuk membunuh saki baki ular lagi. Keesokan malamnya ular yang lain pula datang dengan jumlah yang banyak dan begitulah pada malam yang berikutnya. Kerana tidak dapat tahan dengan jumlah ular yang terlalu banyak maka dipanggillah bomoh untuk mengusir kesemua ular tersebut. Alhamdulillah ular tersebut telah pergi.

Bomoh yang dipanggil telah menceritakan bahawa ular yang kena pukul itu adalah jelmaan jin. Oleh kerana terlalu marah pada orang itu yang telah membunuhnya maka sanak saudaranya telah mengacaunya.

Apa yang nak saya kongsikan ilmu di sini ialah apabila berhadapan dengan situasi seperti ular berada dalam rumah. Apa yang nak dibuat ??ikutilah beberapa tips ini:-
1) jangan sesekali membunuh ular tersebut, ditakuti ianya adalah jelmaan jin. Jika dibunuh akan timbul kemarahan daripada kaum kerabatnya.
2) cuba halaunya supaya keluar daripada rumah itu dengan kata-kata kita seperti "tolong keluar daripada rumah ini kerana rumah ini sudah ada penghuni'. cuba halau sebanyak 3 x. Jika ianya adalah jelmaan jin nescaya ia akan lari kerana takut dibunuh.
3) keluarkan kata-kata kepadanya seperti "jika kau tak lari aku akan bunuh kau".
4) sambil menghalaunya keluar, bacakanlah ayat kursi kerana jika ular tersebut adalah jin nescaya ia akan lari.
5) Jika ular tersebut tidak lari, maka kita bolehlah membawanya keluar daripada rumah itu seperti meminta orang lain supaya menangkapnya. Lalu bolehlah kita membunuhnya atau lepaskannya...

sekian.

1 comment:

data:comment.author/> said...

takutnya lepas tahu bnda ini... kn lebih bhati2 lg.

 
Copyright © 2017 Cerita Abi. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.